LÄNGTAN

Det finns en bra sak med att fönstrena i biblioteket är smutsiga. Anledningen är att jag faktiskt kan se just hur smutsiga de är. Solen skiner nämligen rakt in genom fönstret och får min vän Sara att återspeglas som en gloriaprydd ängel. Vackert. Solen har varit sällsynt de senaste månaderna och så fort den kommer fram och värmer våra kinder minns man att Sverige inte bjuder på vinter och mörker året runt. Ni förstår att jag faktiskt inte menar "värmer" på riktigt va? Det är trots allt fortfarande -7 ute..

Men drömma om sommaren kan vi. Och låtsas för en stund kan vi också. Sabina är speciellt bra på det då hon får för sig att hosta sommarförfest mitt i vintern. Konstigt tänker ni. Underbart tänker jag (och Sara). Vet inte varför hon hamnade i en parentes. Tror hon gillar den skyddade miljön. Uppmaningen var att rota fram shortsen, sommarklänningarna och solbrillorna.

Det har vi gjort.


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska svara?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0