HEJ

Känns som om jag skulle kunna börja alla blogginlägg med meningen "det är så mycket på gång". För det är sant. Dagarna går fruktansvärt fort eftersom de är fyllda till bredden. Idag vaknade jag vid 9, gjorde frukost och gick sedan tvärs över gatan till Sara eftersom hennes hostmom skjutsar oss till skolan måndagar och onsdagar. Vi hade idrott i 25-gradig(?) värme och strålande solsken och åt sedan den traditionella lunchen bestående av antingen sallad eller macka och frukt. Vi svenskar har hittat en plats på campus som blivit vår lunchplats. Kanske har resten av skolan märkt det eftersom det kvittar hur mycket folk det är på campus, vår plats är alltid ledig...

Eftersom min host-dad John är i L.A så har jag och min host-mom Cherie varit lite lata vad gäller matlagning. Igår gick vi ut och åt tillsammans med den andra Hanna och Lenur + familjer och idag gjorde vi frukost till middag.

Det är så mycket jag hade kunnat skriva om nu:
- Att vädret är helt underbart
- Att vi ska sjunga Basshunter och dansa julgransdansen på Arts & Lectures-presentationen
- Att jag tydligen är en jävel på att vara lillasyster
- Att jag ännu inte har shoppat alls och att allas nya converse sticker lite i ögonen på converse-dyrkande människor som mig.
- Att jag längtar till 6:e veckan men samtidigt inte vill åka härifrån. Någonsin.

Men jag kan också berätta om den underbara dagen jag, Amelia och Sara spendera på Francis Ford Coppolas winery. För det första var det så. jävla. vackert. För det andra fick vi se riktiga Oscars. Lite lätt knäsvag efter det. För det tredje var det sjukt inspirerande och coolt. Alla som gillar film (speciellt Gudfadern.....part two) bör besöka stället!
Annars så hänger vi mest här...
Vad gör ni därhemma?

Kommentarer
Postat av: Mamma

Livet rullar på som vanligt här hemma, trots att en viss saknad uppstår då och då. Nu är Farmors hus äntligen tömt och i går lämnade hon över nyckeln.

På onsdagkväll ska jag fika med Katja och se om hon är mer uppdaterad än jag på vad som händer i era liv. Njut nu fullt ut och längta inte efter något, 6:e veckan kommer fortare än du tror.

2012-04-19 @ 08:19:44

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska svara?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0