TUBING

Just det ja, jag lovade detaljer om min helg..

Den har varit VARM. Över 30 grader. Därför tyckte inte jag och Sara att det var mer än rätt att lägga oss vid en pool och sola. Närmare bestämt på Fountaingroves country club där Saras host-mom var medlem. Inte så värst produktiv dag alltså. Men det var lördagen.

I söndags gick vi upp tidigt, packade in mat, handukar och lite folk i en bil och åkte till Lake Någonting. Vi skulle nämligen ut med familjen Beals båt. Sjön och omgivningen var VACKER. Båten var fin och stor och vädret var super. Så efter att ha klabbat ett tag med solskyddfaktor 30 (det måste låta jättelöjligt för er hemma i Sverige) åkte vi ut med båten. För det första är det ju underbart att bara åka ut med båt men vi hade med oss en sån där stor uppblåsbar tube som vi åkte på. Lite lätt nervösa satte jag och Sara på oss flytvästar hoppade (bokstavligen) på tuben som såg ut som två stora tv-fåtöljer som satt ihop och tog ett fast grepp om handtagen. Sedan åkte vi efter båten i sicksack så vi flög över våra egna vågor. Eftersom vi antog att vattnet var svinkallt ville vi inte trilla i men vi hade visst fel. Vattnet var varmt och det slutade med att vi kunde bada utomhus för första gången i år. Det var så sjukt roligt. Även om det kändes som man skulle trilla av många gånger. Och ja, Sara gjorde tillslut det...

Efter den 5 timmar långa båtturen stannade vi och åt hamburgare. Jag kände mig rätt så amerikansk för typ första gången sen jag kom hit.

Jag märker nu att jag visst hade lite för höga förhoppningar om mitt egna blogginlägg. Speciellt eftersom jag inte har några bilder än. Men bilder kommer senare.

Jag är så glad att familjen tvärövergatan tycker om mig tillräckligt mycket för att låta mig följa med. Det var verkligen en av de bästa helgerna jag någonsin haft.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska svara?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0