20110921

Jag vet att jag själv brukar dissa mainstreamlåtar, speciellt låtar som blir populära efter att någon sjungit den i idol. Det stör mig inte när någon går och sjunger på en låt, lägger upp låten som en länk på facebook eller spotify och man vet att låten hördes i gårdagens program.. Men när personerna agerar som att de själva bara hittat en ny bra låt. Då blir det lite löjligt sådär.

Nu skulle inte detta inlägget handla om dissar och jag skulle inte vara hater-Hanna.

Det jag ville komma fram till var att idol faktiskt ofta är en källa till ny, bra musik och man glömmer bort det om man är för snabb med att dissa låtarna.

Två låtar har jag fastnat för hittills och jag kan erkänna att de kommer från idol:
Black and gold - Sam Sparro
Fast Car - Tracy Chapman

Kamerakompisen krånglar och jag vet att det är trist utan bilder. Men jag tänkte att ett inlägg utan bilder är bättre än inget alls. (Och så bjöd jag ju på musik istället).

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska svara?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0