LATHET

Det står en stor, ny tv på mitt rum. Vad kan möjligen vara fel med den meningen? För det första är definitionen "stor" egentligen ett annat ord för tjockteve. För det andra är tv:n bara ny på mitt rum (den har stått på min brors rum i flera år)... Dessutom har bilden en grön och en rosa fläck. Och just det ja, tv:n är inte ikopplad utan står lite på sniskan på mitt skrivbord.

Jag funderar på att lyfta bort den därifrån. För jag insåg just att jag inte har en aning om vad den där tjocka teven gör på mitt rum överhuvudtaget. Den bara står där men jag har inte gjort någon ansträngning till att flytta den. Samma sak som när man slötittar på teve och efter en kvart inser att det man tittar på är helt kasst men man ändå inte byter.

Att komplettera med en bild som visar exakt exakt vad man pratar om är faktiskt rätt komiskt. Inga symboler, metaforer eller gömda budskap här inte.

Nej nu ska jag gå och pyssla om mina muskler eller nåt. Ha!

Kommentarer
Postat av: anna

jag läser fortfarande din blogg. hihi

2011-11-08 @ 23:16:55
Postat av: hanna

bra! för jag svarar ju fortfarande på dina kommentarer ;)

2011-11-09 @ 17:10:37
Postat av: sara

OMG! Jag har fått äran att sitta på din vägg ;) nej men det är allt en fin bild! och jag tycker om er två, mycket.

2011-11-12 @ 15:15:24

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska svara?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0