DEN ONDA CIRKELN

Jag är lite besviken på mig själv. Anledningen? Att jag spenderade all tid på bussen under de 2 senaste åren med att lyssna på musik. Hur crazy den än låter.

Vadå alla lyssnar på musik på bussen, det är liksom det man gör???

Och varför gör man det? Jo för att tiden ska gå fortare och så att man inte ska tänka så mycket på att man åker buss.
Och vad gör man när man sitter på en buss och lyssnar på musik? Jo man sitter samtidigt och kollar ut genom fönstret.
Och vad gör man samtidigt som man tittar ut genom fönstret? Jo man kan liksom inte ungå att tänka på att landskapet utanför fönstret rör sig. Med andra ord sitter man hela bussresan och koncentrerar sig på att tänka på att man åker buss.
Och så är cirkeln sluten.

Det senaste halvåret har jag dock vänt mig till en annan av kulturvärldens grenar - le livres. Also knows as böcker. De personer som har huvudet där det ska sitta inser nu skillnaden mellan böcker och musik. För er andra kan jag förtydliga - när man läser böcker tittar man ner i boken och inte ut genom fönstret och alltså koncentrerar sig på orden i stället för att tänka på att man sitter i en stor, jäkla, blå, ful, dum, tråkig buuuuuuss.

Ledsen, blev lite carried away där. Ni vill att jag ska sätta punkt nu va? Okej.


Åh, harmoni


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska svara?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0