TICK-TOCK

Man säger att tiden går fortare när man har roligt.

Man menar antagligen fortare i jämförelse med när man har tråkigt. Detta faktum känner alla till och man håller med. För visst känns entimmes-programmet av Desperate Housewives så mycket kortare än entimmes-lektionen i moderna språk?

Anledningen borde väl vara att när vi ägnar vår tid åt saker vi tycker är roliga (behöver jag säga att det i mitt fall är DH-avsnittet) tänker vi inte på hur lång tid det går. Vi är ju så fokuserade på allt det roliga! När det sen börjar snackas franska verb börjar jag ganska snart räkna ner minuterna tills jag får gå därifrån. Med andra ord, när vi har tråkigt är vi fokuserade just på hur lång tid det går.

Betyder detta att vi uppfattar att tiden går långsammare när vi är medvetna om tiden?

Jag antar att det kan tyckas konstigt att jag helt plötsligt börjar snacka om tid hit och dit. Det är inte precis så att jag sitter här 89 år gammal och känner att sanden i timglaset snart är slut. Jag har rätt gott om tid och borde inte ens behöva bry mig. Men det är intressant att tänka att samtidigt som jag gör mig iordning för kväll börjar människor på andra sidan Atlanten sin dag. Rinner min tid ut före deras? Eller fylls den på hela tiden för oss alla?

Man säger att tiden går fortare när man har roligt.
Jag ska ha sjukt roligt i 7 veckor.

Kommentarer
Postat av: Yasmin

Wow. Okey. You got it! Jag ska säga att jag räknar tiden även fast jag har roligt just för att jag inte vill att det roliga ska ta slut. Om nu tiden går fort eller långsamt, ja. Tiden går fort i alla fall. Men nu är jag mer intresserad av vad som händer om 7 veckor?

2011-03-28 @ 21:24:55
URL: http://yasminsund.blogg.se/
Postat av: hanna

synd bara att den inte går lite fortare när man har tråkigt.. pojkvän kommer hem från usa haha.

2011-03-29 @ 18:34:27

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska svara?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0