roadtrip. railtrip?

Visste ni att det ibland kan ta 6 timmar att åka från tranemo till falköping och tillbaka? Jo, om man åker över Göteborg...

Vad gjorde jag i Falköping? UF med Sara och Fanny.
Varför tog det så lång tid? Sara och Fanny. Ne skämt åsido.. Jag vet ärligt talat inte. Antingen var vi extremt uppe i ett samtal och märkte inte när tåget stannade i Herrljunga (vilket inte är troligt eftersom vi satt i gången mellan 2 kupeer men inte märkte när någon gick av). En annan förklaring var att "nästa Herrljunga" helt enkelt inte ropades ut i de, alltid lika dåliga, högtalarna (seriöst fixa dom?!). Hur som helst upptäckte vi efter ett tag att vi borde gått av för länge sen. Då började spaningsarbetet:

Var är vi?
De två kumpanerna får lite panik. Iaf en av dem.
Titta ut.
Ser vi något vi känner igen?
Vart fan ligger Jonsered?
Googla.
Partille kommun.
Aha Göteborg.
Andas ut.

Det blev en jäkla omväg hem men slutet gott och det dära..
Nu ska jag äta chips.
(Tack Sara)

Förresten undrar jag om Fannys tumme sitter kvar. Hon lyckades nämligen nästan skära av sig den. Tror det vore lämligt att skriva AJ här. (Så jag gjorde det.)

Kommentarer
Postat av: saraaaaaa

haha, var faktiskt en rolig dag! kul när det händer nåt oväntat, right? just det, på tal om chips gjorde jag nåt ännu mer oväntat när jag kom hem. jag gav bort dem till mina syskon.. vad hände där???

2011-02-18 @ 11:46:35

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska svara?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0