riket vid vägens slut

Jag vet, uppdatera min blogg är inte det som prioriterats mest den senaste tiden. Det kan vara så att livet kom i vägen. Frågan är då vad detta omtalade "liv" är för något. Är det skolan, vänner, pojkvän, en riktigt bra låt eller det jag drömmer om?

Just nu sitter jag med den där boken vi ska läsa i skolan, riket vid vägens slut. Det där riket skulle man kunna jämföra med mitt hem. Tranemo. Lite som världens ände, inte särskilt mycket att göra och alla känner alla. Men det är ändå mitt hem, där jag har mitt liv (och dessutom världens bästa pizzeria.. ledsen Italien).

Att längta bort och att längta efter mer är uppenbarligen naturligt för ungdomar, i synnerhet de som bor i små hålor (visserligen är jag glad att jag inte bor i Svenljunga..). Men har vi det så dåligt egentligen? Sanningen är, att jag ibland undrar om vi verkligen är tillräckligt mogna för att följa de där drömmarna och önskningarna just nu. Frågan är, vilken är den rätt drömmen? Några år på gymnasiet är kanske väldigt nyttigt för att mogna och konstruera de rätta framtidsplanerna, så att man inte gör något förhastat med sitt liv.

Å andra sidan, hade det inte varit skönt att någon gång ha lite tid och utrymme till att göra något impulsivt och förhastat? Jag antar att det är det vi får loven till.

Bara 2 dagar kvar..

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska svara?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0