pop

När man vaknar upp av att solen skiner in genom parsiennerna i fönstret och skapar såna där streck vet jag alltid att det kommer bli en bra dag. Tror det är psykologiskt. I vilket fall upptäckte jag precis att idag var en sån dag. Och beviset på att min psykologiska teori stämmer fick jag direkt. På bordet framför mig stod nämligen kvarglömda popcorn från igår=sega popcorn=världens bästa frukost.
Fast nej, jag tänker inte bara äta det utan riktig frukost med. Jag älskar frukost ju.
Dagens svåra projekt blir till en början att städa huset. (Till och med det känns roligt tack vare streck-skuggorna jag vaknade till). Projekt två blir att börja smårenovera den stol som mamma fyndade på loppisen. (Och ja, ni kommer få se hur den ser ut). Sista projektet som jag ska försöka hinna med innan sovdags blir att byta ut alla foton i fotoramarna på mitt rum. Gjorde några fynd i en bortglömd låda i vardagsrummet och vips så hade jag nya ramar. Med nya ramar måste det ju komma nya kort med tyckte jag.
Men om jag har så mycket att göra på en enda dag måste jag gå upp ur sängen nu.
Vi hörs losers.


Det är rätt patetiskt att skräpmat kan gör min dag bra innan den knappt har börjat. Nåväl, det vore väl inte första gången mitt liv skilde sig från andras va?

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska svara?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0