MAMMA

Om man får, bör jag (och vill jag) tillägna ett inlägg åt ma mère. Jag kan inte direkt påstå att idag var första gången jag insåg hur mycket hon faktiskt bryr sig. Självklart har jag förstått det innan. Men ibland får man såna där "uppvaknanden", det är inte helt rätt ord men jag ska försöka förklara.
 
Senaste tiden har jag åter igen gått tillbaka till en zombie-period alltså en tid då jag bara är. Alla känslor och tankar är halvt bedövade och man bara gör saker som i trans för att man måste. Vissa kanske känner igen sig och ni andra.. anledningen till att ni inte känner igen er ligger med största sannolikhet (haha) inte i att ni inte har upplevt det, det har alla, utan i att jag är helt okej dålig på att förklara känslor.  
Slutsats: Poesi är alltså inte min grej.. too bad.

Man kan ju dock inte konstant gå omkring i trans utan måste vakna upp ibland och det är vid såna uppvaknanden jag alltid inser vissa saker som jag för en tid glömt bort. Dagens uppvaknande gav mig insikten i hur mycket min mamma bryr sig och hur mycket hon engagerar sig.
Och även om alla känner igen sig i situationen då man står och säger "mm...ja...mm jag vet...men JA!" när föräldrarna maler på om hur mycket de ställer upp så..

gör dem ju faktiskt det.
Faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Jenny

"helt okej dålig"

2010-10-22 @ 19:34:38

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska svara?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0