man kommer långt med lite fantasi

Jag har nog fastnat lite för tjuvlyssnat.se. Men om ni kan hitta ett annat sätt som man enkelt kan slösa bort lite fritid på så är det bara att säga till.
Allvarligt nu då tänk er lite "behind the scenes" på en sån sida, vad krävs för att den ens ska kunna finnas? Det kan vara t.ex. såhär:

Några överspacklade (läs vanliga) fjortisar sätter sig på buss 360 till Svenljunga (jag har ingen baktanke alls när det gäller val av buss...) och snackar om saker som för dem är helt vardagliga. Kanske om hur en av dem ska ha råd med ännu en blondering nu när hennes föräldrar har dragit in månadspengen eftersom hon ändå bara slösar bort den på dricka. (Snacka om I-landsproblem förresten) eller så har hennes kille dumpat henne för en ännu blondare tjej med ännu mindre hjärnceller. Hon är självklart upprörd och tycker synd om sig själv och vill därför bara höra "åh gumman stackars dig" från kompisarna.
 
Tjej 1: Asså jag är så sjukt deppig idag, jag bara måste ha godis!
Tjej 2: Jag meed, jag är så himla opepp!
Tjej 1: Vi får tänka på något som gör oss glada igen, gumman. Typ Blondinbella.

(Vad var det jag sa?...)

Bakom dem i bussen sitter en småmullig tjej i 25-årsåldern och lyssnar mycket intresserad på vad fjortisarna har att säga. Hon har svårt att hålla sig för skratt eftersom hon inte känner igen sig och inte kan relatera till fjortisarnas "problem". För när hon var 14 var hon den där lite konstiga typen som såg ner på alla fjortisar eftersom dem aldrig skulle komma på tanken att prata med henne. Hon har aldrig riktigt kommit över det och hon ser nu sin chans till hämnd.
Men hur?
Enkelt det är ju bara att skriva de löjligt roande "problemen" till tjuvlyssnat.se och sedan kan halva sveriges befolkning skratta åt dem. Alltså åt dem inte med dem.

Jag vill bara säga tack till (den påhittade) 25-åringen. Tack för att du var lite udda när du var ung. Tack för att du tjuvlyssnar på andra och tack för att du delar med dig.

A final word:
HAHAHA

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska svara?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0