snö of sweden

Har aldrig riktigt tänk på hur mycket snö påverkar samhället. Jag menar egentligen är det bara vatten i en annan form, helt vanligt jäkla vatten! Ändå så får den folk att klaga, den får folk att halka (syftar inte på någon speciell person, inte bambi eller så...) den får bussar att vara försenade och den får olyckor att hända. De första tre kan jag leva med. Visst är det lite patetiskt att dem i england stänger av hela samhället om det av en händelse skulle komma 2 CENTIMETER snö men det påverkar ju inte mig. Det är den sista saken som får mig att inte gilla det. De hade ju hänt en olycka när vi åkte hem. Man blir ju alltid nyfiken när man ser sånt och tycker nästan det är spännande. Men när Niklas sen säger att de kan va folk han känner är det inte spännande längre. Jag tror inte det var någon fara men det är inte det som är grejen riktigt. Jag såg den andra bilen och det är knappast att man kan kalla den för bil längre, så förstörd var den. Kan ha vart för mycket "filosofi-tankar" idag men jag kunde inte låta bli att tänka att för bara en liten stund sen åkte en person i den bilen helt ovetandes om vad som snart skulle hända. Och vad beror det på? Jo, det där jäkla vattnet igen.

De här två har iofs rätt att klaga, observera bilen till vänster också, haha.


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska svara?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0