FLUFF

Jag förvånas konstant över hur folks hjärnor fungerar. Smarta idéer bildas tydligen under hårt arbete. UF säger jag bara! Nej okej nu ska jag inte dra en massa förhastade slutsatser men idéer är alltid bra.
En annan sak jag har haft tid att tänka ut under denna långa arbetsdag (eftersom jag i stort sett aldrig arbetar känns dagarna väldigt mycket längre än för er andra jobbfreaks/duktiga människor) är att det alltid tycks finnas en mall för allting, som visar hur något ska vara.

De vanligaste mallarna är väl hur man "ska" se ut men jag brukar ju gå ett steg längre (ett steg för långt ofta faktiskt..) så jag ägnade någon timme bara åt att komma på så många mallar jag kunde. Det började med typ "den och den musiken ska man lyssna på", "den och den filmen ska man se" och slutade någonstans vid "så och så ska man hålla sin iPhone medan man spelar falldown".

En bra sak med att jobba är iaf luncherna. När man sliter hårt bör man unna sig att äta ute. Jag menar grundanledningen till att man jobbar är väl att man ska ha råd med mat på bordet? Då kan man väl lika gärna jobba lite hårdare så att bordet maten tillslut hamnar på ligger på fina uteserveringar vid vattnet och att maten bärs ut till dig av trevliga servitriser eller hur? Oj den meningen lät som något ut en shopaholics bekännelser om någon har fått för sig att läsa den (har ni inte det, så skippa det. Bara ett tips). Åt på Bryggan med mor och två arbetskamrater som hon kallade den snygge och den rolige eller något i den stilen. Jag tror jag avstår från att kommentera det där.

När mamma sen skulle köpa fika pekade hon på några muffins som hon antagligen tyckte såg antingen skumma eller lockande ut och frågade vad det va i dom. Svaret: Det är FLUFF!

Jaha men tack då tar vi 2 såna.

Det visade sig att fluff var smält marshmallows och ganska så väldigt gott.

Detta blev längre än jag hade tänkt mig men så är det.




Nu ska jag ha sommarlov igen. Jag har 22 avsnitt av Glee och en massa Marabou chokladkakor under sängen.
SCORE.
Det lönar sig att vinna stjärnvinst..



Kommentarer
Postat av: emiilije

LUNCHAR DU I ULRICEHAMN UTAN ATT SÄGA TILL MIG? VAA???

2010-08-15 @ 18:22:18
Postat av: hanna

jag skäms

2010-08-15 @ 20:03:25
Postat av: Emma - SVAR

Heej! Jag har köpt det på ICA i Ulricehamn faktiskt! Ni hittar det vid bak-hyllan, typ där Nutellan och dom där gottegrejerna står :)

2010-09-14 @ 20:19:17
URL: http://emmabredell.blogg.se/
Postat av: Emma - SVAR

Heej! Jag har köpt det på ICA i Ulricehamn faktiskt! Ni hittar det vid bak-hyllan, typ där Nutellan och dom där gottegrejerna står :)

2010-09-14 @ 20:19:32
URL: http://emmabredell.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska svara?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0