FORTSÄTTER PÅ SAMMA TEMA..

-En dagdröm är en fantasi som upplevs i vaket tillstånd till skillnad från drömmen upplevd under sömn. Dagdrömmar består oftast av trevliga tankar, förhoppningar och ambitioner. En person i dagdrömmande tillstånd kan ibland se frånvarande ut; en tom blick som inte är fäst på någon speciellt punkt och kan vara svår att få kontakt med.

- Fisken är romantisk och drömmande i sitt sinne. Fantasi och humor har du gott om.

(lite hjälp från elevernas bästa vän när det gäller uppsatser)

Att jag är en dagdrömmare är väl ingen hemlighet. Jag har för vana att allt oftare stänga in mig i tankar och när fokus ligger där försvinner liksom det runt omkring. Hammarberg kan nog intyga det. Han lyckades skrämma mig två gånger på två dagar bara genom att dyka upp. Anledningen till att jag blev rädd för honom var alltså inte för att han är skrämmande (förlåt sebastian men du ser för snäll ut för att vara skrämmande) utan för att jag vid båda tillfällena hade fokus på min tänkevärld.

Tankevärld? Varför snackar jag plötsligt som om jag vore platons lärling?

Antagligen för att det är mörkt ute. Jag vet inte hur det är med er andra nattugglor men så länge färgen utanför mitt fönster är densamma som min mat brukar ha när jag har släppts lös i köket kopplar min hjärna ner och förbereder sig för sömn. Kan inte hjälpa att tankarna blir lite suddiga då.

Därför ska denna dagdrömmande fisk nu samla tankarna och omvandla dom till drömmar. (Ja alltså de drömmar som upplevs i sömn ha ha..)

Simma lugnt.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska svara?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0