håkan varför har du blivit så lång? eeh..man växer ju så mycket i min ålder!?

En dag kvar, EN. Alla verkar tycka att den där spänningen med julafton försvinner mer och mer ju äldre man blir. Inte i mitt fall. Finns det något som kan bringa fram barnet i mig så är det jul.
Hur kan man inte? Jag menar titta ut, vilken färg ser ni? En vit jul är väl 100 gånger bättre än en...öh grön?

Visst mitt julgodis blev inga mästerverk men det finns faktiskt några (eller någon) som lyckas ännu sämre.
Eller hur Rudolf?


Min och Emiilijes julstädsång:

Huset är smutsigt det är damm överrallt, om jag inte tänder lite ljus blir det kallt
Men innan dess måste jag damma, innan fick jag alltid hjälp av mamma
När dammningen är klar tar vi dammsugarn fram, senare ska vi baka lussebullar med saffran.
När varenda hörn är rent börjar det bli sent,
är det dags att sova än, imorgon kommer tomtän.
Nej än är det inte dags, varenda pryl ska vara på plats.
Så därför städar jag lite till, även om jag inte vill.
Men i slutändan kommer det löna sig, ty imorgon ska jag bjuda hem dig


God Jul


Kommentarer
Postat av: emiilije

den är jävla fin den! :D

2009-12-23 @ 21:10:31
Postat av: emiilije

och då syftade jag främst på sången men även på rudolf :)

2009-12-23 @ 21:11:59
Postat av: hanna

HAHA sången är den bästa som någonsin skrivits, borde få något slags pris nästan!

2009-12-23 @ 21:53:28

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska svara?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0